تولید زغال فشرده

برای تولید زغال فشرده از کجا شروع کنم ؟

ساخت و تولید زغال فشرده با توجه به بازار هدف مناسبی که دارد می تواند بسیار سود آور بوده و تبدیل به یک تجارت عالی برای کسب درآمد شود. با توجه به اینکه این نوع زغال از ضایعات چوب مانند خاک اره تولید می شود توجیه درآمدی و سود بسیار خوبی را به همراه دارد. همچنین قیمت تهیه مواد اولیه آن بسیار پایین بوده و برای تولید کننده کاملا به صرفه است. در نتیجه برای شروع ساخت زغال فشرده شما فقط نیاز به دستگاه های تولید آن دارید. این دستگاه ها هم نسبت به خط تولید های دیگر کارها بسیار به صرفه بوده و با سرمایه ای کم می توان آنها را تهیه کرد. در این مطلب قصد داریم تا به شما عزیزان بگوییم برای تولید زغال فشرده از کجا شروع کنم و چگونه در این صنعت پر درآمد شروع به فعالیت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

تولید زغال فشرده

قبل از شروع مبحث تولید زغال فشرده بهتر است تا به طور کامل با این صنعت آشنا شوید. صنعت زغال فشرده یا زغال چینی نزدیک به ۲ دهه است که در ایران شناخته شده و جزء صنایع پرسود و پر درآمد محسوب می شود. زغال فشرده، نوع جدیدی از زغال است که نقطه قوت آن استفاده از ضایعات چوب و کشاورزی در مواد اولیه آن می باشد. بسیاری از سرمایه گذاران ماهر جهت تولید به سراغ راه اندازی خط تولید زغال فشرده می آیند. با توجه به نوع دستگاه انتخابی شما عزیزان و به ازای سرمایه گذاری اولیه شما، درآمد ماهانه این صنعت ۴۰ میلیون تومان به بالا خواهد بود.

برای تولید زغال فشرده از کجا شروع کنیم؟

در اولین قدم لازم است تا بیشتر با فرآیند تولید زغال فشرده و سود تولید زغال آشنا شوید. توصیه ما به شما مشاوره با یک مجموعه موفق و آگاهی کامل از این صنعت می باشد. مجموعه آرکو ماشین با هدف افزایش شرایط کاری برای  تمام افراد جامعه، به صورت رایگان تولید زغال فشرده و روش مدیریت خط تولید زغال را به شما عزیزان آموزش می دهد. همچنین مواد اولیه مورد نیاز شما را تامین می کند و در طول فرآیند تولید زغال پشتیبان شما خواهد بود.

مجموعه آرکو ماشین با بیش از ده سال سابقه در این صنعت به عنوان یکی از بهترین سازندگان تجهیزات و دستگاه های زغال فشرده شناخته می شود.

  • سوله یا کارگاه:

در اولین قدم جهت راه اندازی کسب و کار خود نیازمند یک سوله یا کارگاه با متراژ حداقل ۲۰۰ الی ۲۵۰ متر هستید. این متراژ حداقل متراژ مورد نیاز در ابتدا کار می باشد و با توجه به سرمایه و رشد کاری خود می توانید کارگاهتان را گسترش دهید. (بهتر است کارگاه خود را در مناطق صنعتی راه اندازی کنید)

خرید دستگاه های زغال فشرده

در گذشته نه چندان دور برای تولید زغال فقط نیاز به کوره های سنتی بود که در هر کارگاهی یافت می شد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه های مختلف این امکان فراهم شده است که زغال فشرده ای با کیفیت تولید شود. برای شروع تولید زغال فشرده به دستگاه های زیر نیاز خواهید داشت که هر کدام را جداگانه توضیح می دهیم:

دستگاه سرند

مواد اولیه جهت جداسازی ضایعات و یکدست شدن وارد دستگاه سرند می شوند و عمل الک کردن مواد اولیه توسط این دستگاه صورت می گیرد.

دستگاه اکسترودر

این دستگاه تمامی مواد اولیه تهیه شده را با هم دیگر خورد کرده و تبدیل به بریکت های زغالی می کند. کیفیت مواد اولیه در خروجی این دستگاه بسیار اهمیت دارد پس در انتخاب مواد اولیه و تولیدکننده دستگاه خریداری شده کمال دقت را داشته باشید زیرا مهم ترین مرحله همین مرحله است.

دستگاه خشک کن

در این مرحله دستگاه خشک کن مواد اولیه را گرفته و تا حدی که کاملا رطوبت آن خشک شود آن را رطوبت گیری می کند. کیفیت ساخت این دستگاه هم اهمیت زیادی دارد زیرا موادی که دارای رطوبت بوده و در فرآیند تولید قرار می گیرند از کیفیت قابل توجهی برخوردار نیستند.

کوره صنعتی

این دستگاه موارد بریکت شده را می گیرد و به راحتی در دمای بالای آنها را می پزد و بعد از فرآیند پختن زغال های فشرده به مرحله بسته بندی می رود تا زغال آماده ارسال به بازار هدف شود. کوره های صنعتی زغال در ابعاد مختلف در مجموعه آرکو ماشین قابل سفارش می باشد.

بیشتر بخوانید:  چگونه می توان با زغال فشرده به درآمد رسید؟

  • تهیه مواد اولیه:

پس از نصب دستگاه ها در کارگاه نوبت به تهیه مواد اولیه می رسد. جالب است بدانید دغدغه بسیاری از تولید کنندگان در شروع کار، تهیه مواد اولیه مرغوب و هزینه مواد اولیه می باشد. مواد اولیه زغال فشرده شامل: خاک اره، پوست گردو و خاک زغال می باشد. خبر خوب این است که مواد اولیه در ایران به وفور یافت می شود و در دسترس قرار دارد. مرغوبیت مواد اولیه به خصوص خاک اره که درصد بالایی از آن در فرآیند تولید استفاده می شود (حدود ۸۵%) از اهمیت بالایی برخوردار است. کیفیت زغال نهایی به کیفیت مواد اولیه بستگی دارد و حتما باید از افراد قابل اطمینان و با تجربه خریداری شود. قیمت مواد اولیه به مرغوبیت، منطقه تولید و فصل سال بستگی دارد.

آرکو ماشین تمام مواد اولیه مورد نیازتان را در هر زمان، به هر میزان و در هر شهری که سکونت دارید در کمترین زمان ممکن تامین و برای شما ارسال می نماید.

  • نیروی انسانی کارگاه زغال:

به طور کلی، نیاز به ۳ نیرو انسانی در کارگاه خود دارید که شامل یک نیروی متخصص و دو نیروی ساده می باشد. سعی کنید برای انتخاب نیرو به افراد جوان و پر انرژی و با تعهد مراجعه کنید.

برای تولید زغال فشرده از کجا شروع کنم

مزایای تولید زغال فشرده

  1. بازار تقاضا در حال رشد
  2. قابلیت صادرات زغال فشرده به کشور های همسایه
  3. مواد اولیه در دسترس و قیمت مناسب
  4. صنعت دائمی با بازدهی و سود بالا
  5. عدم نیاز به مدرک یا دانش تخصصی خاص

برای شروع خط تولید زغال فشرده چقدر سرمایه لازم است؟

دقت داشته باشید بزرگترین سرمایه گذاری که شما برای این خط تولید باید انجام دهید در قسمت دستگاه هایی است که باید تهیه کنید و سعی کنید آن ها را از جایی بخرید که سابقه خوب و موفقی در تولید این نوع دستگاه ها داشته باشد زیرا کیفیت شما مستقیما با خروجی این دستگاه ها مرتبط است. اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید می توانید از دستگاه های دست دوم هم استفاده کنید که مدت زمان کوتاهی تولید کرده و برای فروش گذاشته شده است. در نتیجه باید گفت شما در هر حالت سرمایه زیادی برای شروع تولید زغال فشرده لازم نخواهید داشت.

سخن پایانی

ببینید دوستان این صنعت به دلیل بازار فروش و پر تقاضا یک صنعت پر درآمد محسوب می شود. با روش اصولی تولید، استفاده از مواد اولیه و دستگاه ذغال فشرده با کیفیت می توانیم محصول درجه یک تولید نماییم که سود بالایی به همراه دارد. حتما از افراد و مجموعه های با تجربه مشاوره بگیرید و به مرحله آزمون و خطا فکر نکنید، مجموعه آرکو ماشین شما را در این مسیر یاری می نماید.

جهت کسب اطلاعات ببشتر و استعلام از قیمت دستگاه تولید زغال فشرده و مشاوره رایگان با کارشناسان مجموعه آرکو ماشین در ارتباط باشید.

پاسخ پرسش های متداول

تجهیزات اولیه برای راه اندازی خط تولید زغال چیست؟

دستگاه اکسترودر
دستگاه خشک کن
کوره صنعتی

برای شروع خط تولید زغال فشرده چقدر سرمایه لازم است؟

دقت داشته باشید بزرگترین سرمایه گذاری که شما برای این خط تولید باید انجام دهید در قسمت دستگاه هایی است که باید تهیه کنید و سعی کنید آن ها را از جایی بخرید که سابقه خوب و موفقی در تولید این نوع دستگاه ها داشته باشد زیرا کیفیت شما مستقیما با خروجی این دستگاه ها مرتبط است.

دستگاه اکسترودر چیست؟

این دستگاه تمامی مواد اولیه تهیه شده را با هم دیگر خورد کرده و تبدیل به بریکت های زغالی می کند. کیفیت مواد اولیه در خروجی این دستگاه بسیار اهمیت دارد پس در انتخاب مواد اولیه و تولیدکننده دستگاه خریداری شده کمال دقت را داشته باشید زیرا مهم ترین مرحله همین مرحله است.

پانوشت: تولید زغال فشرده , خط تولید زغال فشرده, کوره صنعتی ,دستگاه خشک کن ,دستگاه اکسترودر ,قیمت دستگاه زغال فشرده