تفاوت زغال فشرده با زغال معمولی

تفاوت زغال فشرده با زغال معمولی در چیست؟

آیا می دانید تفاوت زغال فشرده با زغال معمولی در چیست؟ همیشه تولید کننده ها تلاش می کنند محصولی با هزینه تولید کم و فروش بالا تولید کنند. از طرفی مصرف کننده ها می خواهند کالایی خریداری کنند که برای آنها مقرون به صرفه باشد. این امر به تولید زغال فشرده منجر شده اما تفاوت آن با زغال معمولی در چیست؟

تولید زغال فشرده با کیفیت

معرفی زغال معمولی و زغال فشرده

در گذشته تا به امروزه از زغال در بیشتر کارها استفاده شده است اما به تازگی از آن در کارهایی مانند کباب کردن استفاده می شود. در ادامه بیشتر با ویژگی این دو نوع زغال آشنا می شوید.

زغال معمولی

زغال معمولی از درخت و چوب های خشک تولید می شود و در گذشته بیشتر از کشور چین وارد می شد؛ به همین دلیل با نام زغالی چینی هم از آن یاد می شود. برای تولید این نوع زغال، تکه های چوب را در معرض حرارت قرار می دهند تا به آهستگی پخته شوند. سپس در یک محظفه در بسته قرار داده می شوند تا سفت شده و آماده مصرف شوند.

زغال فشرده با خاک زغال

برای تولید زغال فشرده از خاک اره، خاک زغال، پوست گردو و بادام استفاده می شود. به دلیل اینکه تهیه و هزینه مواد اولیه برای تولید زغال فشرده از زغال معمولی راحت تر و سود آن بیشتر بوده، در حال حاضر این نوع زغال بیشتر مورد استقبال افراد قرار گرفته است. استفاده از پوست گردو و بادام باعث می شود که زغال دوام بیشتری داشته باشد. امروزه زغال فشرده با کیفیت و تولیدی در داخل کشور، به کشورهای دیگر مانند ترکیه نیز صادر می شوند.

بیشتر بخوانید: راه شناسایی زغال فشرده مرغوب 

مزایای زغال فشرده با خاک زغال

همان گونه که گفتیم امروزه تولید و استفاده از زغال فشرده طرفداران بیشتر پیدا کرده است اما دلایل آن را در ادامه توضیح می دهیم.

  • برای تولید زغال فشرده خلاف زغال معمولی نیازی به قطع درختان نیست و درنتیجه باعث آسیب رسیدن به طبیعت نمی شود.
  • برای تهیه زغال فشرده از مواد بازیافتی مانند پوست گردو استفاده می شود به همین دلیل برای محیط‌زیست مفید است.
  • شکل نهایی که زغال فشرده با خاک زغال، استفاده و نگهداری از آن را ساده تر کرده است.
  • کیفیت زغال معمولی تولید شده از چوب بلوط نسبت به زغال فشرده بهتر است اما به طبیعت زیان می رساند.
  • هزینه خرید زغال فشرده با کیفیت از زغال معمولی کمتر است.

جمع بندی

همیشه در صنعت تلاش شده محصولات جدید که تولید می شوند کیفیت بیشتری داشته و برای طبیعت ضرر نداشته باشند. ذغال فشرده، نسل جدید زغال است که در کنار مزایای ذکر شده، با هزینه کمتری تولید و فروخته می شود. ما در این مطلب به بیان تفاوت های اصلی بین زغال چینی و زغال فشرده با خاک زغال پرداختیم.

پاسخ پرسش های متداول

زغال معمولی چیست؟ و تولید آن چگونه است؟

زغال معمولی از درخت و چوب های خشک تولید می شود و در گذشته بیشتر از کشور چین وارد می شد؛ به همین دلیل با نام زغالی چینی هم از آن یاد می شود. برای تولید این نوع زغال، تکه های چوب را در معرض حرارت قرار می دهند تا به آهستگی پخته شوند. سپس در یک محظفه در بسته قرار داده می شوند تا سفت شده و آماده مصرف شوند.

زغال فشرده چیست؟

برای تولید زغال فشرده از خاک اره، خاک زغال، پوست گردو و بادام استفاده می شود. استفاده از پوست گردو و بادام باعث می شود که زغال دوام بیشتری داشته باشد. امروزه زغال فشرده با کیفیت و تولیدی در داخل کشور، به کشورهای دیگر مانند ترکیه نیز صادر می شوند

فرق بین زغال فشرده با زغال معمولی چیست؟

به دلیل اینکه تهیه و هزینه مواد اولیه برای تولید زغال فشرده از زغال معمولی راحت تر و سود آن بیشتر بوده، در حال حاضر این نوع زغال بیشتر مورد استقبال افراد قرار گرفته است

بیشتر بخوانید: زغال لیمو , تولید زغال , فروش دستگاه زغال , راه اندازی کارگاه تولید زغال