جوش ماردون با تنگستن

جوش ماردون با تنگستن | ذغال چینی

ماردون چیست؟

ماردون یکی از قطعات اصلی و مهم در دستگاه اکسترودر زغال فشرده می باشد. در واقع ماردون شکل مارپیچی دارد و وظیفه فشرده سازی مواد اولیه بر عهده آن می باشد. این مارپیچ داخل محفطه فلزی به نام سیلندر قرار می گیرد که انتقال حرارت نیز به این طریق انجام می گیرد. همانطور که می دانید اکسترودر به تنهایی جزء مهم ترین دستگاه ها در خط تولید زغال می باشد و از آنجایی که عملکرد دستگاه اکسترودر با کیفیت نهایی زغال رابطه مستقیم دارد باید مراقب باشید تا تداخلی در عملکرد این دستگاه ایجاد نشود. مشکل در ماردون به وسیله جوش ماردون با تنگستن حل می شود.

با توجه به اینکه ماردون به طور دائم با فشرده سازی مواد اولیه در تماس است جزء قطعات اصطحکاکی محسوب می شود و پس از چند نوبت بریکت زنی، تاب بر می دارد و قسمت هایی از آن دچار خوردگی می شود. اکثر اوقات خوردگی ماردون از عوامل بسیار تاثیرگذار در کاهش بهره وری و عملکرد دستگاه اکسترودر می باشد.

علت خرابی ماردون

همانطور که می دانید در هر صنعتی که باشید، پس از مدت طولانی کار با قطعات، قطعات یا تجهیزات دچار ساییدگی و فرسایش می شوند. ماردون بیش ترین نقش را در بهره وری دستگاه اکسترودر بر عهده دارد. خرابی مارپیچ و جداره آن یکی از اساسی ترین عوامل کاهش بازدهی اکسترودر و کاهش قدرت آن محسوب می شود. همین مورد به تنهایی کیفیت و مرغوبیت کالا را از بین می برد و در فروش شما مشکل ایجاد می کند.

علاوه بر سایش یا خوردگی ماردون، ممکن است تاب خوردگی و انحنا نیز در آن به وجود بیاید و از حالت استاندارد خارج شود. در کنار جوش تنگستن، تابگیری نیز انجام دهید تا ماردون هیچ تاب خوردگی نداشته باشد و کاملا صاف شود.

بهتر است با دیگر قطعات اصطکاکی آشنا باشید:قطعات مصرفی

تنگستن چیست؟

تنگستن فلز کمیاب و قیمتی که به طور طبیعی در طبیعت یافت نمی شود. این فلز بیشترین دمای ذوب و جوش را در میان سایر فلزها دارد. همین قدرت جوش بالا باعث می شود تا بهترین انتخاب برای رفع خوردگی ماردون باشد. جوش ماردون با تنگستن حتما باید توسط افراد ماهر و حرفه ای انجام شود زیرا کیفیت جوش، نقش بزرگی در دوام و کارکرد ماردون خواهد داشت.

جوش تنگستن ماردون

جوش تنگستن در مجموعه آرکو

جوشکاری ماردون با جوش تنگستن

هنگامی که ماردون در معرض خوردگی و سایش قرار می گیرد کارکرد اولیه خود را از دست می دهد. در این هنگام جوشکاری ماردون با جوش تنگستن تنها راه حل این مشکل می باشد و با این کار بهره وری دستگاه به بهترین حالت خود می رسد و مانند روز اول طراحی می شود.

مجموعه آرکو ماشین با هدف رضایت همیشگی مشتری و خشنودی آنها، تمام تجهیزات و قطعات دستگاه زغال فشرده را با مواد مرغوب ساخته و تولید می نماید. آرکو ماشین در تولید و تامین قطعات و رفع ایراد آن ها آماده خدمت رسانی می باشد. همچنین تولید و ساخت کلیه قطعات، به وسیله فولاد ضد سایش انجام می گیرد تا کارایی مطلوب برای مشتریان مهیا شود.

جوش ماردون در مجموعه آرکو ماشین، با به روز ترین متد و توسط افراد ماهر و به وسیله تنگستن مرغوب و با کیفیت بالا انجام می شود.

علاوه بر موارد بالا، می توانید از خدمات دیگر ما از جمله: تولید انواع زغال فشرده، خط تولید زغال فشرده و تامین مواد اولیه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

آرکو ماشین همراه و همگام شما در مسیر موفقیت