دستگاه اکسترودر زغال فشرده

خرید دستگاه اکسترودر زغال

امروزه بسیاری از افراد پا به عرصه تولید زغال فشرده گذاشته اند. در فرایند تولید زغال فشرده، دستگاه های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند که یکی از مهم ترین این دستگاه ها، دستگاه اکسترودر زغال می باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با دستگاه اکسترودر زغال آشنا کنیم. و در ادامه، بهترین شرکت برای خرید دستگاه اکسترودر زغال را به شما معرفی خواهیم کرد.

دستگاه اکسترودر زغال یا فشرده ساز چیست؟

اکسترودر به طور کلی، دستگاهی است که محصول را به صورت قالب بیرون میزند و از کلمه اکسترود در زبان انگلیسی گرفته شده است. دستگاه اکسترودر زغال اصلی ترین بخش خط تولید زغال فشرده است و شکل اصلی زغال و قالب آن را برای ما به وجود می آورد. در خط تولید زغال فشرده از دستگاه اکسترودر برای به هم چسباندن مواد اولیه یا همان ( ضایعات چوب) مثل خاک اره، پوست گردو و… برای ساخت زغال استفاده می کنیم.

مهم ترین قسمت تولید یعنی ساخت بریکت را به کمک این دستگاه انجام می دهیم به همین دلیل بسیاری به این دستگاه، زغال ساز هم می گویند. توجه داشته باشید که قبل از خرید این دستگاه، دقت لازم را داشته باشید و با کارشناسان مجموعه آرکو ماشین مشاوره داشته باشید. در بازار ایران دستگاه های اکسترودر فراوان و ارزان قیمتی یافت می شوند که توان تولید زغال با کیفیت را ندارند و فرآیند تولید را دچار مشکل می کنند.

انواع دستگاه اکسترودر زغال فشرده

اکسترودر در صنعت های زیادی وجود دارد و کار اصلی آن فشرده سازی و بیرون دادن محصول به صورت قالبی می باشد. هر یک از مدل های این دستگاه ویژگی منحصر به فرد خودشان را دارند. در صنعت تولید زغال نیز چندین نوع اکسترودر وجود دارد که در آخر محصول نهایی همه آن ها زغال فشرده می باشد.

  • اکسترودر تسمه ای

اکسترودر تسمه ای از متداول ترین و رایج ترین نمونه ها در انواع اکسترودر می باشد. در این دستگاه به جای گیربکس تسمه قرار می گیرد و باعث افزایش سرعت تولید زغال می شود به همین دلیل در میان افراد محبوبیت بیشتری دارد. این مدل اکسترودر از قدیمی ترین نسل های اکسترودر می باشد که تمامی افراد می توانند به راحتی با آن کار کنند. این محصول نسبت به اکسترودر گیربکسی در رده بالاتری قرار دارد و حین تولید، صدای کمتری ایجاد می کند. همچنین این اکسترودر ها، توان تولید بالایی دارند و در بهترین حالت می توانند نزدیک به ۱۶۰۰ کیلو بریکت خام تولید کنند همین موضوع باعث افزایش تولید و افزایش درآمد شما می شود.

  • اکسترودر گیربکسی

اکسترودر گیربکسی، پس از اکسترودر تسمه ای وارد بازار شد. این اکسترودر از قدرت فشرده سازی و پرس بالایی برخوردار است. جالب است بدانید برای تهیه زغال با این اکسترودر فقط به خاک اره نیاز داریم و از پوست گردو و خاک زغال استفاده نخواهیم کرد. اگر با اکسترودر گیربکسی شروع به تولید می کنید باید از کوره صنعتی زغال فشرده استفاده کنید تا پخت صورت گیرد زیرا به دلیل عدم وجود پوست گردو و خاک زغال، کوره سنتی نمی تواند پخت را کامل کند.

از آن جایی که در میان مواد اولیه تنها از خاک اره استفاده می کنیم، هزینه تهیه مواد اولیه برای ما کاهش می یابد اما توجه داشته باشید که وجود پوست گردو نیز در کیفیت نهایی زغال ما بی تاثیر نخواهد بود و باعث افزایش زمان ماندگاری و حرارت بیشتر زغال نهایی شما می شود. از مزیت های این نوع اکسترودر، فشرده سازی قوی آن می باشد که در نهایت منجر به تولید بریکت سفت و مستحکم می شود.

شاید به خواندن این مطلب علاقمند باشید:کسب درآمد بالا با تولید زغال فشرده

تفاوت اکسترودر تسمه ای با اکسترودر گیربکسی

  1. اکسترودر تسمه ای در یک شیفت کاری ۳ الی ۴ پالت زغال تولید می کند.
  2. سرعت تولید بریکت توسط اکسترودر تسمه ای بیشتر از اکسترودر گیربکسی می باشد.
  3. اکسترودر تسمه ای صدای کمتری نسبت به اکسترودر گیربکسی ایجاد می کند.
  4. کیفیت زغال نهایی تولید شده توسط اکسترودر تسمه ای، به دلیل وجود پوست گردو و خاک زغال بیشتر است.

اکسترودر زغال فشرده

مشخصات بهترین دستگاه اکسترودر تولید زغال

  • توان مصرفی

توان مصرفی این دستگاه می تواند برابر با ۳۰ کیلو وات باشد که در این صورت دستگاه توان مصرفی زیادی ندارد و مصرف انرژی در سطح پایینی قرار دارد.

  • ولتاژ

درصد بسیار کمی از دستگاه های اکسترودر، می توانند در تولید از برق ۲۲۰ ولت استفاده کنند اما در ۹۹ % مواقع به برق ۳ فاز صنعتی نیاز داریم.

  • ظرفیت تولید

ظرفیت کلی تولید دستگاه اکسترودر زغال میتواند به ۲۰۰ کیلوگرم در ساعت برسد. در این صورت اگر دستگاه ۸ تا ۱۰ ساعت در طول روز کار کند می تواند ۲ تن بریکت را آماده قرارگیری در کوره زغال کند.

  • ماردون و سیلندر ضد سایش

استفاده از قطعات با کیفیت و ضد سایش در دستگاه، موجب بالا رفتن طول عمر دستگاه می شود. هرچقدر طول عمر دستگاه و قطعات بیشتر باشد، سود عملیاتی شما نیز افزایش می یابد.

  • شدت جریان

شدت جریان دستگاه اکسترودر برابر با ۳۲ آمپر است.

موارد مهم در تولید با دستگاه اکسترودر زغال

  • شکل ظاهری (اسفنجی نبودن بریکت خام)

دستگاه اکسترودر با کیفیت باید در طول زمان کاری خروجی ماردون، بریکت یکدست تحویل دهد. یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید عدم اسفنجی بودن بریکت و ترک نداشتن آن می باشد. مجموعه آرکو ماشین تمام نکات و آموزش لازم را در این باره به شما عزیزان خواهد داد. ترک نداشتن بریکت یکی از موارد مهم در تولید زغال فشرده می باشد.

  • بافت مولکولی ایجاد شده در بلوک بریکت خام

یکی از نکات مهم در کیفیت زغال، تراکم بالای بریکت خام می باشد. برای ایجاد این تراکم، باید به درصد استفاده از مواد اولیه توجه داشته باشید و از مواد اولیه با رطوبت مناسب و مرغوبیت بالا استفاده نمایید.

  • فشرده سازی و کنترل دود

فشرده سازی و کنترل دود از نکات بسیار مهم و حائز اهمیت در فرایند تولید زغال فشرده می باشد. اگر دستگاه اکسترودر شما دارای کیفیت استاندارد باشد و عمل فیلتراسیون در آن به خوبی صورت گیرد هیچ مشکلی نخواهید داشت. دستگاه های اکسترودر مجموعه آرکو ماشین با داشتن استاندارد CE، عمل فیلتراسیون و کنترل دود را به خوبی انجام می دهد و باعث جلوگیری از پخش آلاینده های مضر در محیط کاری شما می شود.

  • گاز گیری کامل محصول در دوره پخت

یکی از نکات مهم، گاز گیری کامل محصول در یک دوره پخت می باشد. یکنواخت بودن پخت کوره سنتی، پخش و چرخش حرارت به طور یکسان و مداوم باعث می شود گاز گیری به صورت یکدست داخل کوره اتفاق بیافتد. همین موضوع سبب می شود زغال تولیدی شما باعث سردرد نشود و هنگام سرخ شدن از خود بو نامطلوب تولید نکند.

قیمت دستگاه اکسترودر زغال

خرید دستگاه اکسترودر یکی از قدم های اصلی برای تولید زغال می باشد. اینکه شما از چه شرکت یا مجموعه ای دستگاه خود را خریداری می کنید نکنه مهمی است که در میزان موفقیت و فروش شما تاثیر شایانی می گذارد. همانطور که در بالا گفته شد این دستگاه، اصلی ترین دستگاه خط تولید زغال فشرده می باشد و با توجه به نوسانات بازار در ایران برای اطلاع از قیمت روز و مشاوره رایگان جهت خرید دستگاه اکسترودر زغال می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجموعه آرکو ماشین با بیش از ده سال سابقه در ساخت و تولید انواع دستگاه های خط تولید زغال و همچنین تولید زغال درجه یک فعالیت می کند. ما سعی می کنیم با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر تمام دستگاه ها را با متریال با کیفیت و مرغوب تولید کرده و با قیمت مناسب و مقرون به صرفه به شما عزیزان ارائه دهیم. جهت خرید دستگاه اکسترودر زغال و استعلام قیمت با مشاوران ما در تماس باشید.

با تشکر از همراهی شما عزیزان