مشکلات تولید زغال فشرده

رایج ترین مشکلات تولید زغال فشرده چیست؟ + راه حل

آشنایی با رایج ترین مشکلات تولید زغال فشرده این امکان را به تولیدکنندگان می دهد که به صورت کاملاً ناگهانی و نادانسته وارد این حرفه نشوند. در واقع پیش از ورود به این حرفه لازم است با مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد و همچنین راه حل برطرف ساختن آنها، آشنایی کافی داشته باشید تا از اقدام خود متضرر و پشیمان نشوید. در این مقاله برخی از رایج ترین مشکلات تولید زغال فشرده و راه حل آنها را بررسی خواهیم کرد.

در دسترس نبودن مواد اولیه

برای تولید زغال فشرده به مواد اولیه‌ای از قبیل خاک اره، پوست گردو و … نیاز خواهید داشت. این امکان وجود دارد که دسترسی به این مواد برای بسیاری از تولیدکنندگان سخت باشد. از طرف دیگر باید این مواد اولیه را از نوع مرغوب فراهم کنید تا محصول به دست آمده، بی کیفیت نباشد. این عوامل بسیاری از افراد را با مشکلاتی مواجه می سازد.
برای برطرف ساختن این مشکل، پیش از راه‌اندازی خط تولید خود، به افرادی مراجعه کنید که در این حوزه تجربه داشته و آشنایان و یا واسطه هایی دارند که می‌توانند این مواد اولیه را به صورت کاملاً مرغوب در اختیار شما قرار دهند.

عدم دریافت آموزش تولید زغال فشرده

اگر بدون دانش و یا تجربه قبلی به این حوزه وارد شوید ممکن است نحوه تولید زغال فشرده و یا سایر فرآیندها را به درستی اجرایی نکنید. همین موضوع نیز مشکلاتی را برای شما ایجاد خواهد کرد. این نوع از مشکلات را می توانید با دریافت آموزشهای تخصصی و صحیح برطرف سازید.

فرایند بازاریابی ناصحیح برای فروش

یکی از مهمترین مشکلات تولید زغال فشرده بازاریابی ناصحیح برای فروش این محصولات است. اگر خط تولید شما به تازگی راه اندازی شده، به احتمال زیاد، این مشکل برایتان ایجاد خواهد شد.
چرا که در حال حاضر رقابت بسیار بالایی  در این حوزه جریان دارد. لذا کسب و کارهای نوپا روند دشواری را برای ورود به این بازار و باقی ماندن در آن، پیش رو دارند. اگر خط تولید شما نوپا است می توانید این مشکلات را با تولید محصولات بسیار با کیفیت و ارائه آنها با قیمتهای مقرون به صرفه برطرف سازید تا جای پای خود را محکم کنید. توجه به کیفیت محصولات تولید شده، موضوع بسیار مهمی است که هیچگاه نباید آن را فراموش کنید.

بیشتر بخوانید: طرح توجیهی زغال فشرده و ذغال چینی با خاک اره

عدم مهارت کافی

فرایند پخت بریکت و تبدیل آن به زغال فشرده، مهارت خاصی نیاز دارد. لذا یکی از مشکلات تولید زغال فشرده، عدم مهارت کافی و مورد نیاز در این زمینه است که سبب می‌شود تا شما هم مواد اولیه خود را از دست دهید و هم از این کار ناامید شوید. چرا که هزینه و انرژی زیادی را صرف این کار کرده و نتیجه مورد نظر را دریافت ننموده اید. این مشکلات را میتوانید با دریافت آموزشهای صحیح در حوزه کوره داری و کسب مهارتهای کافی در این زمینه برطرف سازید.

پاسخ پرسش های متداول

مشکلات راه اندازی خط تولید زغال فشرده چیست؟

در دسترس نبودن مواد اولیه
عدم دریافت آموزش تولید زغال فشرده
فرایند بازاریابی ناصحیح برای فروش

مواد اولیه تولید زغال فشرده چیست؟

برای تولید زغال فشرده به مواد اولیه‌ای از قبیل خاک اره، پوست گردو و ... نیاز خواهید داشت.

مهارت های لازم برای تولید زغال فشرده چه می باشد؟

فرایند پخت بریکت و تبدیل آن به زغال فشرده،یکی از مهارت های خاص برا توللید زغال فشرده است. لذا یکی از مشکلات تولید زغال فشرده، عدم مهارت کافی و مورد نیاز در این زمینه است که سبب می‌شود تا شما هم مواد اولیه خود را از دست دهید و هم از این کار ناامید شوید. چرا که هزینه و انرژی زیادی را صرف این کار کرده و نتیجه مورد نظر را دریافت ننموده اید.

پانوشت: مشکلات تولید زغال فشرده , راه اندازی کارگاه زغال , هزینه تولید زغال فشرده , دستگاه زغال ساز