زغال فشرده خوب

 زغال فشرده خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ + انواع زغال فشرده

زغال فشرده یا زغال قالبی رایج ترین شکل بریکت سوختنی است که با فرمولاسیون خاصی ساخته می شود. برای تولید این نوع زغال از ۷۵ درصد خاک اره، ۱۵ درصد پوست گردو و ۱۰ درصد خاک زغال استفاده می شود. معمولا یک زغال  فشرده خوب به جز ماده هایی که نام برده شد، مواد دیگری را شامل نمی شود، استفاده از چوب نئوپان یا MDF یا خاک زغال و چسب در تولید زغال فشرده باعث می شود کیفیت زغال تولید شده بسیار پایین باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش تولید زغال فشرده 

ویژگی های زغال فشرده

این نوع زغال دارای ویژگی های بسیاری است عبارتند از:

  • آلایندگی کمتر
  • بدون بو
  • بدون دود
  • عمر طولانی سوختن
  • گرما دهی بالا
  • حفاظت از منابع طبیعی
  • جایگزین خوب سوخت‌ هایی از جمله زغال سنگ

انواع زغال فشرده

انواع مختلف زغال از نظر قالبگیری و یا بعضا از نظر نوع موادی که باهم ترکیب می شوند، متفاوت هستند. به طور مثال در زغال پسته به جای پوست گردو در ترکیب اولیه، از پوست پسته استفاده می شود. همانطور که در مقدمه هم اشاره کردیم زغال فشرده در زمان حرارت دهی در قالب قرار می گیرد و به شکل قالب های استوانه ای، مکعبی، تخم مرغی و … شکل می گیرد.

از نظر فرمولاسیون ساخت نیز در یک روش زغال چوب را آسیاب کرده و به کمک چسب های طبیعی از آن مخلوطی تهیه می کنند که در فرآیند حرارت دهی در قالب به زغال تبدیل می شود و در روش دوم از ترکیب خاک اره، پوست گردو یا پسته یا فندق و گرد زغال این محصول را تهیه می کنند. استفاده از خاک زغال و چسب باعث می شود که زغال تهیه شده از دوام زیادی برخوردار نباشد، ضمن این که ممکن است در زمان سوختن بوی نامطبوع چسب حرارت دیده آزار دهنده باشد. همچنین این زغال ها معمولا خیلی زود در اثر حرارت خاکستر می شوند در حالی که زغال های مرغوب روند سوختن کامل و طولانی تری دارند.

زغال خوب چه زغالی است؟

یک زغال خوب در مقایسه با انواع زغال فرآیند سوختن بهتر و کامل تری دارد، خاکستر کمی به جای می گذارد و استفاده از آن مقرون به صرفه است، در محیط های باز و سرپوشیده قابل استفاده است زیرا دود ندارد، فاقد بو، طعم یا مواد افزودنی است و از مواد اولیه مرغوب و با کیفیتی در تولید آن استفاده شده است. یکی دیگر از ویژگی های یک زغال فشرده خوب متراکم بودن آن است و شکل قالب به خوبی حفظ شده و از بافت یکسانی برخوردار است. بنابراین زغال فشرده ای که به راحتی پودر می شود از کیفیت لازم برخوردار نیست.

پاسخ پرسش های متداول

زغال فشرده چه ویژگی هایی دارد؟

آلایندگی کمتر
بدون بو
بدون دود
گرما دهی بالا
حفاظت از منابع طبیعی
عمر طولانی سوختن
جایگزین خوب سوخت‌ هایی از جمله زغال سنگ

زغال خوب چه زغالی است؟

یک زغال خوب در مقایسه با انواع زغال فرآیند سوختن بهتر و کامل تری دارد، خاکستر کمی به جای می گذارد و استفاده از آن مقرون به صرفه است، در محیط های باز و سرپوشیده قابل استفاده است

زغال فشرده چیست؟

زغال فشرده یا زغال قالبی رایج ترین شکل بریکت سوختنی است که با فرمولاسیون خاصی ساخته می شود. برای تولید این نوع زغال از ۷۵ درصد خاک اره، ۱۵ درصد پوست گردو و ۱۰ درصد خاک زغال استفاده می شود.

پانوشت: تولید دستگاه زغال ساز, قیمت زغال فشرده, کارگاه تولید زغال, هزینه راه اندزی خط تولید زغال فشرده