راه اندازی خط تولید زغال فشرده

شرایط راه اندازی خط تولید زغال چگونه است؟

آشنایی با شرایط راه اندازی خط تولید زغال، برای افرادی مناسب است که قصد دارند به این کسب و کار روی آورده و از این طریق کسب درآمد کنند. برای شروع این کار نیز مانند دیگر حرفه‌ها، به رعایت برخی از شرایط و نکات نیاز است. در این مقاله به برخی از این شرایط و نکات اشاره خواهیم کرد. پیش از ورود به بحث لازم است بدانید که راه اندازی این کسب و کار، به یک محیط مناسب نیاز دارد. از طرفی لازم است برخی تجهیزات و ابزار را نیز فراهم  نمایید و مواد اولیه بسیار مرغوبی را نیز برای این کار در نظر بگیرید. یکی از مهمترین شرایط راه اندازی خط تولید زغال، فضا و یا مکان مناسب است.

بیشتر بخوانید: هزینه راه اندازی خط تولید زغال فشرده 

شرایط و ویژگیهای مکان مناسب برای خط تولید زغال

کارگاه و یا سوله‌ای که برای راه اندازی خط تولید زغال در نظر میگیرید باید مساحتی در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر داشته و ارتفاع آن نیز حداقل ۴ متر باشد. اگر سوله و یا کارگاه تولیدی شما از ارتفاع کمتر از ۴ متر برخوردار باشد، برخی از تجهیزات شما در آن، جای نخواهند گرفت.
از طرفی کارگاه تولیدی شما باید به طور حتم در مکانی خارج از بافت شهری واقع شده باشد. چرا که همانطور که می دانید دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز تولید زغال، آلایندگیهایی را ایجاد می نمایند و این موضوع به محیط زیست، آسیب می رساند.

علاوه بر موضوع آلایندگی خط تولید زغال، دستگاه ها و تجهیزات این کار، سر و صدا نیز ایجاد می‌کنند. بنابراین لازم است حتماً مکان کارگاه شما در خارج از شهر و بافت شهری باشد.
یکی دیگر از نکاتی که لازم است در زمینه کارگاه به آن دقت داشته باشید، وجود زیرساختهای مورد نیاز برای حمل و نقل است. چرا که شما برای فراهم کردن مواد اولیه، رساندن آن به کارگاه و سپس خارج کردن محصولات تولید شده و رساندن آنها به بازار، به یک مسیر کاملا مناسب و هموار نیاز دارید.

کارگاه شما باید دارای گاز از نوع فشار قوی باشد. در غیر این صورت امکان دارد که قدرت مشعلها کاهش پیدا کرده و در کیفیت محصول تولید شده، اثرگذار باشد و به کاهش کیفیت محصولات منجر گردد.
سوله و یا کارگاه تولید زغال، باید حتماً دارای سقف باشد تا محصولات و تجهیزات را از باد، باران و دیگر آسیب های طبیعی حفظ کند. داشتن فیلتر صنعتی برای حذف آلایندگی ها نیز ضرورت دارد.
برق مورد نیاز کارگاه شما باید برق سه فاز بوده و حداقل ۵۰ آمپری باشد. چرا که تمامی تجهیزات شما در خط تولید زغال با استفاده از جریان برق کار میکنند و موتور الکتریکی دارند. بنابراین اگر برق سانی به این تجهیزات با اشکال روبه رو شود، سیستم های شما خاموش خواهند شد و یا آسیب خواهند دید.
کارگاهی که برای راه اندازی خط تولید زغال در نظر می گیرید باید چیزی در حدود ۷۰ متر، محیط آزاد داشته باشد.

پاسخ پرسش های متداول

راه اندازی خط تولید زغال فشرده چگونه است؟

آشنایی با شرایط راه اندازی خط تولید زغال، برای افرادی مناسب است که قصد دارند به این کسب و کار روی آورده و از این طریق کسب درآمد کنند. برای شروع این کار نیز مانند دیگر حرفه‌ها، به رعایت برخی از شرایط و نکات نیاز است. از طرفی لازم است برخی تجهیزات و ابزار را نیز فراهم  نمایید و مواد اولیه بسیار مرغوبی را نیز برای این کار در نظر بگیرید.

شرایط و ویژگیهای مکان مناسب برای خط تولید زغال چیست؟

کارگاه و یا سوله‌ای که برای راه اندازی خط تولید زغال در نظر میگیرید باید مساحتی در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر داشته و ارتفاع آن نیز حداقل ۴ متر باشد. اگر سوله و یا کارگاه تولیدی شما از ارتفاع کمتر از ۴ متر برخوردار باشد، برخی از تجهیزات شما در آن، جای نخواهند گرفت.

کارگاه برای راه اندازی خز تولید زغال در کجا باید باشد؟

اصولا به علت آلایندگی بالا در تولید زغال بهتر است که کارگاه های تولید زغال را در خارج از شهر راه اندازی کرد که در شهر چون آلایندگی زیاد است این عامل هم باعث تشدید آلودگی نشود

پانوشت: خط تولید زغال , دستگاه زغال فشرده , قیمت دستگاه زغال , خرید زغال فشرده , کارگاه تولید زغال فشرده