آموزش تولید زغال فشرده

تولید زغال فشرده دارای مراحلی است که در این مقاله قصد داریم ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی خط تولید آن را برایتان شرح دهیم. اگر شما هم قصد راه اندازی زغال فشرده را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تولید زغال فشرده

تولید زغال امروزه یک صنعت جدید است که در خاورمیانه به وجود آمده است. از مهمترین مزیت های این شغل سود بالا و فراوانی مواد اولیه است. مواد اولیه شامل مواد دور ریختنی، پوست گردو، پوست بادام زمینی، گندم و …. همچنین خاک اره یکی از مواد اولیه است که در کارگاه های چوب بری و مبل سازی، به راحتی یافت می شود.

پس از تهیه مواد اولیه؛ به نسبتی که توسط تیم نصب و آموزش آرکو ماشین ذکر و آموزش داده میشود ترکیب شده و وارد سرند میشوند.

در دستگاه سرند مواد اولیه الک شده و وارد سیستم خشک کن میشود و به رطوبت استاندارد تولید می رسد. پس از خشک شدن مواد اولیه، به وسیله مکنده وارد سیکلون شده و سپس در اکسترودر (فشرده ساز) با حرارت و فشار، به بریکت یا زغال خام تبدیل می شوند.

بریکت های تولید شده در واگن چیده می شوند و داخل کوره های سنتی قرار گرفته و بین ۱۸ تا ۳۶ ساعت به صورت کامل پخته می شوند.

زغال های از کوره بیرون آمده به وسیله خفه کن به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت خنک شده و آماده بسته بندی و وارد بازار می شوند و به عرضه میرسند.

مشکلات تولید زغال فشرده

برای راه اندازی اخط تولید زغال فشرده، باید قبل از هر چیزی با سود این کار اطلاع داشته باشید و تمامی اطلاعات لازم را کسب نمایید و با جوانب این کار آشنایی داشته باشید.

شما می توانید با دریافت مشاوره از مجرب ترین مشاوران آرکو ماشین، با خط تولید و مشکلات تولید زغال فشرده آشنا شوید. برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: تولید زغال فشرده چه مشکلاتی دارد؟

پانوشت: مراحل تولید زغال , مشکلات تولید زغال , سود تولید زعال فشرده