کوره صنعتی زغال فشرده

کوره صنعتی زغال فشرده

امروزه یکی از مشاغل پرسود برای افرادی که به دنبال کار هستند، راه اندازی خط تولید زغال می باشد. راه اندازی خط تولید جزء کارهای بی دردسر و سودآور محسوب می شود و زغال جزء محصولات پر فروش در کشور ما می باشد. عموم افراد روزانه از زغال در صنایع گوناگون استفاده می کنند در نتیجه زغال یک نیاز همیشگی برای افراد به حساب می آید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با کوره صنعتی زغال فشرده آشنا کنیم.

کوره زغال چیست؟

کوره زغال دستگاهی برای تولید زغال می باشد. این کوره زغال در ابعاد و ظرفیت های مختلف طراحی شده و با توجه به نوع زغال تولیدی کارکرد های مختلفی دارد.

کوره صنعتی زغال به کوره ای گفته می شود که با حرارت دهی به صورت غیر مستقیم، چوب را به زغال دلخواه شما تبدیل کند. این کوره امروزه در مدل های متنوع توسط شرکت های مختلف تولید و به بازار عرضه می گردد.

دستگاه کوره های صنعتی زغال فشرده می توانند انواع مختلف زغال را برای شما تولید کنند از جمله:

  1. زغال فشرده
  2. کبابی
  3. زغال مرکبات و لیمو

انواع کوره های زغال صنعتی

کوره های زغال صنعتی انواع بسیار و تنوع بسیاری دارند. این کوره ها می توانند به سرعت چوب را به زغال درجه یک تبدیل کنند. همچنین در مدل های مختلف به همراه ویژگی های متفاوت ساخته می شوند و هر کدام برای تولید نوعی زغال خاص طراحی شده اند. البته برخی از مدل های کوره صنعتی چند منطوره بوده و قابلیت تولید انواع مختلفی از زغال را دارد. روش کار این کوره ها به صورت اتوماتیک می باشد و در مدت زمان کم، حجم بالایی از زغال را تولید می کند. این کوره ها دارای راندمان کاری بالا و توان تولبد بالایی می باشند و به طور کلی نسبت به کوره های سنتی مزایا بسیاری دارند.

کوره های زغال صنعتی مجموعه آرکو ماشین، به صورت تمام اتوماتیک بوده و با توجه به سفارش شما در ابعاد و ظرفیت های مختلف ۱ تن تا ۵ تن ارائه می شود. به طور کلی کوره های صنعتی با طرفیت بالا به علت توان تولید بیشتر و صرفه اقتصادی که دارند، افراد تقاضا بیشتری نسبت به تهیه آن ها دارند.

کوره زغال تک منظوره

یکی از انواع کوره زغال، کوره زغال تک منظوره می باشد. از این کوره بیشتر برای تولید زغال کبابی استفاده می شود در کنار زغال کبابی، کوره تک منظوره قابلیت تولید انواعی از زغال های قلیانی و مجلسی را نیز دارد. این نوع کوره ذغال دارای قدرت کمتری نسبت به سایر کوره ها می باشد.

کوره زغال چند منظوره

با توجه به نام این زغال متوجه می شویم که این کوره توان تولید چندین نوع زغال را دارد و به همین علت، افراد زیادی را به خود جذب می کند و انتخاب به صرفه تری برای افرادی است که می خواهند به تازگی فعالیت در این صنعت را شروع کنند.

در ورودی این کوره، انواع مختلف چوب قرار داده می شود در نتیجه با استفاده از کوره چند منظوره می توانیم انواع زغال لیمو، فشرده، کبابی و جنگلی را تولید کنیم و به فروش بالا برسانیم. علاوه بر این کوره صنعتی زغال باعث افزایش درآمد بالا برای شما می شود. زیرا توان تولید شما را افزایش می دهد و در بازه زمانی کوتاه شما می توانید انواع مختلف زغال را تولید کنید. کوره های آرکو ماشین به شما کمک می کند محصول درجه یک در این بازار پر رقابت تولید کنید و به فروش گسترده برسانید.

کوره زغال مرکبات

این کوره زغال، جزء کوره های پرکابرد مجموعه می باشد. برای تهیه زغال توسط این کوره کافیست چوب درخت مرکبات را به داخل کوره منتقل کرده و منتظر بمانید تا کوره زغال به صورت اتومات، پخت زغال را انجام دهد. زغال مرکبات از زغال های محبوب و پر مصرف کافه رستوران ها می باشند. از ویژگی های کوره زغال مرکبات:

  • این کوره در مجموعه آرکو ماشین با فولاد و آلیاژ با کیفیت ساخته شده و ضد زنگ می باشد.
  • تولید زغال مرکبات با این کوره بسیار ساده است. کافیست چوب خشک درخت را داخل کوره قرار دهید تا فرآیند تولید آغاز شود.
  • ساخت این کوره به صورتی انجام می شود که حرارت غیر مستقیم به تمام نقاط زغال میرسد و محصول نهایی خامی ندارد.
  • پس از اتمام فرآیند پخت زغال توسط کوره، زغال خنک شده و آماده بسته بندی و عرضه به بازار می گردد.

کوره زغال همرفتی

یکی دیگر از انواع کوره های صنعتی زغال فشرده، کوره همرفتی می باشد. این کوره یک کوره با کیفیت برای تولید زغال لیمو و قلیان می باشد. کوره همرفتی دارای جداره و لایه های خاص نیست و انتقال حرارت در این کوره به صورت همرفت و چرخش متداول در محفظه داخلی می باشد تا دما به صورت یکنواخت به تمامی قسمت های کوره برسد. این کوره دارای فیلتر دود و بو می باشد و دیگر هنگام تولید مشکلی ایجاد نمی کند همچنین زغال تولید شده در این کوره، تا ۹۵% بدون ترک و شکستگی می باشد.

در کوره زغال همرفتی بدلیل چرخش حرارت به صورت لایه لایه و هرمفت تمام نقاط زغال بطور کامل پخته شده و بدون خامی می باشد. تولید زغال لیمو در این کوره ذغال فشرده به عالی ترین شکل ممکن صورت می گیرد و بهترین کیفیت را براش شما به ارمغان می رساند.

کوره صنعتی زغال

خرید کوره صنعتی زغال

پیش از خرید کوره صنعتی زغال باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  1. فضا: حداقل فضای لازم جهت خرید کوره زغال صنعتی، ۶۰ الی ۸۰ متر می باشد.
  2. نیروی کار: از ویژگی های کوره صنعتی زغال، عدم نیاز به مراقبت مداوم از کوره می باشد. در نتیجه حضور یک نیروی کار در هر شیفت کافی می باشد.
  3. گاز: در فرآیند پخت زغال، کوره به گاز شهری احتیاج دارد. مکان تولیدی باید دارای گاز باشد و در صورت عدم دسترسی به گاز شهری، استفاده از گازوئیل نیز مجاز می باشد.
  4. ظرفیت کوره: مجموعه آرکو ماشین، دارای کوره از ظرفیت ۱ تا ۱۰ تن می باشد. اما انتخاب ظرفیت کوره به فضای شما و میزان تولید شما بستگی دارد.
  5. جنس کوره: برای تولید زغال درجه ۱ باید کوره زغال کیفیت بالایی داشته باشد. هنگام خرید حتما به بدنه های کوره دقت کنید و کوره ضد زنگ خریداری نمائید. همچنین یکنواختی دما کوره از سقف تا کف نیز نکته مهمی است که سبب پخت کامل زغال می شود.

جهت بررسی شرایط خرید کوره صنعتی زغال، مشاوران شرکت آرکو ماشین پاسخ سوالات شما را می‌ دهند.

نحوه عملکرد کوره صنعتی زغال فشرده

عملکرد کوره زغال به نوع دستگاه تولید زغال شما بستگی دارد. همانطور که گفته شد هر یک از کوره ها نوع متفاوتی از زغال را تولید می کنند و عملکردشان حین تولید هر نوع از زغال متفاوت است. فرآیندی که جهت سوختن چول داخل کوره صنعتی زغال طی می شود، حرارت دهی غیر مستقم و بی هوازی است. به همین جهت استفاده از کوره زغال صنعتی، دود مضر تولید نمی کند.

پس از ورود چوب به کوره و محفظه خاص خود، فرآیند حرارت دهی و پخت زغال شروع می شود. با تنظیم درجه حرارت، مدت زمان پخت نیز با توجه به نوع چوب مشخص شده و در نهایت پس از پایان زمان پخت در کوره را باز کرده و زغال ها را از کوره خارج می کنیم. قبل از بسته بندی حتما صبر می کنیم تا زغال ها خنک شوند و پس از خنک شدن زغال بسته بندی انجام شده و زغال را بع فروش می رسانیم.

مزایا کوره صنعتی زغال

  • کوره های صنعتی دارای قابلیت حمل و نقل می باشد و نیاز به ساخت کوره در مکان های گوناگون نداریم.
  • نسبت به کوره های سنتی، کمترین دود و آلایندگی را ایجاد می کند.
  • پخت چوب با حرارت غیر مستقیم.
  • دارای دو مرحله سیستم اتومات و نیمه اتومات
  • ۱۰۰% گازگیری کامل
  • ۱۰۰% بدون خامی
  • امکان پرتی و ضایعات پخت در این کوره ها ۰% می باشد و مواد اولیه هدر رفت نخواهد داشت.
  • با توجه به درخواست شما عزیزان فیلتر دود و بو در ساخت کوره صورت می گیرد.
  • دارای سیستم کنترل آلودگی هوا می باشد.
  • نیاز به اپراتور دائمی نداریم و کوره به طور اتومات پخت را انجام می دهد.
  • برنامه پخت متنوع دارد و می توانید انواع مختلف زغال را به تولید برسانید.

مزایا کوره صنعتی در پخت بریکت:

کوره صنعتی زغال در پخت بریکت دارای مزایا بی شماری می باشد و به شما عزیزان کمک می کند تا یک تولید بی دردسر و عالی را تجربه کنید. از جمله این مزایا:

  1. بریکت سرد یا گرم تاثیری در پخت شما ندارد.
  2. اگر بریکت ترک دار را داخل کوره صنعتی بگذاریم، مشکلی ایجاد نمی شود اما اگر در کوره سنتی بریکت ترک دار بگذاریم ترک بریکت باز خواهد شد.
  3. با استفاده از کوره صنعتی نیاز به هوادهی در ابتدا و انتها زمان پخت نداریم.
  4. ۳۰ الی ۴۰ درصد از کل بریکت تبدیل به زغال درجه یک می شود.
  5. در هزینه و وقت صرفه جویی می شود.
  6. داخل کوره های صنعتی علاوه بر پخت چوب و مرکبات یا جنگلی می توانیم بریکت نیز پخت کنیم و به دلیل تراکم بالا بریکت نسبت به چوب ظرفیت استفاده از کوره را دو برابر میکنیم.
  7. بدون نیاز به گل کاری و آجر حین ساخت کوره
  8. دارای سوپاپ اطمنان در بدنه
  9. عدم فشردگی چوب داخل کوره
  10. دارای سیستم سرکه گیر
  11. به دلیل اینکه چوب با حرارت مستقیم در کوره نمی سوزد، وزن زیادی زغال از دست نمی دهیم.
  12. با کمک یک برنامه پخت مناسب هیچ گونه بو و گاز نخواهیم داشت.

شاید این مطلب را دوست داشته باشید: کوره صنعتی | انتخاب کوره

 

کوره زغال صنعتی

بهترین کوره صنعتی زغال

همانطور که می دانید کوره از مهم ترین تجهیزات تولید زغال فشرده محسوب می شود. در نتیجه کیفیت زغال فشرده تولید شده، با کیفیت کوره زغال صنعتی ارتباط مستقیم دارد.

در این بخش قصد داریم بهترین کوره صنعتی زغال فشرده را به شما عزیزان معرفی کنیم.

کوره صنعتی زغال آرکو، قطعا یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی است که می خواهند در این مسیر شروع به فعالیت کنند. این کوره ها با بهترین متریال و توسط افراد متخصص به شکل استاندارد ساخته می شوند. با یک بار خرید کوره زغال صنعتی از مجموعه آرکو ماشین، به بالاترین بازدهی در تولید خود میرسید.

از ویژگی های کوره صنعتی زغال فشرده آرکو:

  1. طی کردن فرآیند تولید به صورت کاملا اتومات و بدون نیاز به اپراتور
  2. دارای بیش از ۴۰ برنامه پخت متنوع
  3. قابلیت تولید انواع زغال کبابی، زغال فشرده، مرکبات، لیمو و…
  4. ساخت کوره در ابعاد دلخواه مشتری
  5. دارای سیستم دودگیر
  6. بازدهی بسیار بالا
  7. تولید زغال بدون دود
  8. تولید زغال در کوره صنعتی آرکو با سرعت بالایی انجام می شود.
  9. زغال با خاکستر بسیار کم تولید می شود.
  10. دارای سیستم گازگیر
  11. بهره مندی از سیستم هوشمند سردکن
  12. جنس دیواره و کف کوره ضد زنگ
  13. قابلیت همرفتی داخل کوره، در نتیجه پخت کامل تمام قسمت های بریکت
  14. دارای تابلو برق
  15. سیستم فیلتراسیون آلاینده
  16. عایق بندی شده با عایق ضد حرارت
  17. تحمل دما تا ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد
  18. مدت زمان پخت بریکت: ۱ الی ۴ روز

از ویژگی و مزایای اصلی کوره شرکت آرکو ماشین، طراحی کوره طبق پیشرفته ترین متدها می باشد تا حرارت به همه نقاط زغال برسد.

اگر می خواهید در صنعت زغال فشرده فعالیت خود را آغاز کنید، با خرید کوره صنعتی زغال آرکو، می توانید با کیفیت ترین زغال ها را در کوتاه ترین زمان ممکن تولید و به فروش برسانید.

درآمد کوره صنعتی زغال چقدر است؟

سود آوری کوره صنعتی زغال، با توجه به ظرفیت‌، ابعاد و تعداد دفعات پخت در ماه از هم متفاوت است. بر فرض مثال اگر کوره ۳ تنی زغال را در نظر بگیرید که در ماه حداقل ۴ مرتبه پخت داشته باشد، سود ماهانه شما ۵۰ میلیون تومان خواهد بود. توجه کنید مبلغی که گفته شد تنها میزان سود شما از این کوره می باشد و میزان سود با توجه به کل درآمد و کسر خرج های متفرقه محاسبه می شود.

کوره صنعتی زغال بهتر است یا کوره سنتی زغال؟

برای انتخاب کوره مناسب باید به خواسته خود از تولید، توجه به محیط کارگاه خود و بررسی تمام نکات مثبت و منفی هر یک از کوره ها متوجه شوید کدام کوره برای شما مناسب تر است.

از نظر میزان هزینه شما برای تهیه کوره، کوره سنتی هزینه به صرفه تری دارد البته باید توجه داشته باشید که ساخت کوره سنتی در یک محل صورت می گیرد و اگر شما نیاز به جا به جایی پیدا کنید نمی توانید کوره سنتی را به مکان جدید منتقل کنید و باید در هر محل کوره را از نو بسازید. کوره سنتی نیاز به گاز و برق ندارد و برای تولید زغال نیاز به برنامه پخت نیز ندارد. کوره های سنتی مانند کوره صنعتی زغال فشرده دارای عایق آلودگی نمی باشد و امروزه به طور کل کاربرد کمتری به نسبت کوره صنعتی دارند.

همانطور که در قسمت مزایا کوره صنعتی به طور مفصل صحبت کردیم، این کوره حداقل میزان آلودگی را دارد و به محیط زیست آلاینده مضر وارد نمی کند. همچنین کوره های صنعتی با توجه به برنامه پخت خاصی که دارند به شما کمک می کنند تا بتوانید زغال درجه یک تولید کنید و در بازار به فروش رسانید. با توجه به مدت زمان کم برای تولید زغال با کوره صنعتی، شما بازدهی بسیار بیشتری خواهید داشت. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که در کوره سنتی امکان تولید خاک زغال بالا می رود. در کوره های صنعتی نیاز به خشک کردن چوب نیست زیرا در این کوره ها خشک شدن و سوزاندن در یک زمان اتفاق می افتد.

نحوه کار با کوره صنعتی زغال

به طور کلی، برای تولید زغال نیاز به کوره زغال داریم اما اگر نگران کار با کوره صنعتی زغال هستید دیگر نگران نباشید. مجموعه آرکو ماشین در هر زمینه در بخش تولید و راه اندازی خط تولید زغال فشرده همراه شماست.

این کوره ها نسبت به کوره های سنتی استفاده راحت تری دارند و ایمن تر می باشند. نحوه کار با این کوره بسیار آسان می باشد. در ابتدا شروع کار بریکت زغال فشرده یا چوب برش خورده را در کوره قرار دهید سپس، دکمه استارت را بزنید. پس از آن کوره به طور خودکار روشن می شود و شروع به سوزاندن چوب و تبدیل آن به زغال می کند. تنها نکته قابل توجه، برنامه پخت مناسب و تنظیم دمای کوره می باشد که مجموعه ما پس از راه اندازی خط تولید شما عزیزان برنامه پخت مناسب را به صورت رایگان به شما آموزش می دهد.

قیمت کوره زغال فشرده

قیمت انواع کوره با توجه به انتخاب شما عزیزان و کیفیت اجزاء کوره، راندمان، برند کوره، بازدهی و کیفیت زغالی که تولید می کند متفاوت می باشد. اما عامل اصلی تفاوت قیمت کوره در ظرفیت کوره می باشد. شما عزیزان میتوانید با توجه به میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید با کمک مشاوران مجموعه ما یک انتخاب عالی داشته باشید. علاوه بر این، کیفیت زغال نهایی نیز برای ما بسیار مهم می باشد. پس سعی کنید کوره خود را از مجموعه های معتبر خریداری نمایید تا به کیفیت زغال تولیدی شما و در نهایت فروش شما آسیب وارد نشود. تمام نکات گفته شده بر قیمت نهایی محصول موثر خواهد بود.

مجموعه آرکو ماشین از تولید کنندگان شناخته شده و فعال در زمینه تولید و راه اندازی انواع خط تولید زغال فشرده و انواع کوره های صنعتی و سنتی می باشد. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت و خرید کوره صنعتی زغال از مجموعه آرکو ماشین با ۰۹۱۲۵۶۱۷۳۰۹ تماس بگیرید.