زغال خودسوز

زغال خودسوز چیست؟

در مقالات آرکو ماشین تاکنون با انواع مختلفی از زغال آشنایی پیدا کردید و قطعا متوجه عملکرد هر یک از آنها هستید. امروز قصد داریم تا شما را با نوع جدیدی از زغال به نام زغال خودسوز آشنا کنیم و بفهمیم زغال خودسوز چیست؟

همانطور که از نام این زغال پیداست، این زغال به خودی خود قابلیت اشتعال دارد. یعنی هنگامی که آن را روشن می کنید دیگر برای تداوم روشن ماندنش نیاز به بادبزن ندارید بلکه این زغال به خودی خود روشن می ماند و می سوزد. از زغال خودسوز بیشتر در آشپزی استفاده می شود زیرا شما دیگر هیچ نیازی به بادبزن ندارید. علاوه بر این موضوع، زغال خودسوز کمترین دود ممکن را تولید می کند و برای شما سوزش چشم و سردرد را به همراه ندارد. همچنین با تولید دود به میزان کم، طعم غذای شما عوض نمی شود و غذا طعم بدی به خود نمی گیرد. زغال خودسوز برای روشن شدن، هیچ نیازی به آتش زنه، الکل یا نفت ندارد و تنها با یک جرقه روشن می شود و به صورت مستمر و به مدت طولانی می سوزد.

مزایا زغال خودسوز

زغال خودسوز در حال حاضر، با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد توجه بسیاری از افراد را به خودش جلب کرده است. قطعا شما نیز با آگاهی از مزایا جذاب این زغال طرفدار آن خواهید شد.

  • از نظر ما، اصلی ترین مزیت زغال خودسوز، بدون دود و بو بودن این زغال می باشد.

زغال خودسوز درجه یک کمترین میزان دود را در حین استفاده تولید می کند. به همین علت مناسب ترین زغال برای پخت و پز و آشپزی می باشد.

  • دومین ویژگی این زغال، ماندگاری بالا آن می باشد.

همانطور که گفتیم زغال خودسوز به مدت طولانی می سوزد و خاموش نمی شود.

  • آماده شدن سریع و راحتی استفاده از آن

این زغال تنها با زدن یک جرقه روشن می شود و شما با استفاده از این زغال دیگر نیازی به آتش زنه و الکل نخواهید داشت. همچنین میتوانید آن را در ابعاد مختلف با توجه به میزان استفاده خود خریداری نمایید.

  • به صرفه بودن زغال خودسوز

با توجه به مزایا بی شماری که این زغال دارد، هزینه تهیه آن بالا نیست و به راحتی قابل خریداری می باشد. از آنجایی که بسیاری از افراد از آن برای پخت و پز استفاده می کنند قیمت زغال خودسوز به گونه ای گذاشته می شود که افراد محدودیت خرید نداشته باشند. جالب است بدانید این زغال پس از سوخت کامل خاکستر بسیار کمی از خود به جای میگذارد و به همین دلیل به محیط زیست و طبیعت آسیب وارد نمی کند.

معایب زغال خودسوز

در ادامه مقاله در رابطه با نحوه تولید زغال خودسوز صحبت خواهیم کرد و به طور کامل متوجه می شویم زغال خودسوز چیست. قطعا برای بسیاری از شما عزیزان این سوال پیش می آید که آیا در تهیه این زغال از مواد شیمایی استفاده شده است؟ پاسخ این سوال به طور کلی منفی می باشد زیرا اگر مراحل تولید را به درستی پیش ببریم و انجام دهیم نیازی به استفاده از مواد شیمایی نیست و تولید این زغال صرفا یک ترفند در فرایند ساخت آن می باشد.

لازم به ذکر است که ضرر داشتن یا نداشتن آن به کیفیت مواد اولیه و کیفیت تولید محصول نیز بستگی دارد. اگر محصول را از شرکت های معتبر که محصولات با کیفیت زیادی را تولید کرده اند خریداری کنید از کیفیت زغال خود مطمئن خواهید شد.

بیشتر بخوانید:زغال فشرده| قیمت زغال فشرده| بهترین زغال فشرده

نحوه تولید زغال خودسوز

به طور کل زغال خودسوز همان زغال معمولی می باشد با یکسری تفاوت که در فرایند تولید با آنها رو به رو خواهیم شد. در واقع هنگام تولید زغال خودسوز، زغال معمولی را هیدروژن گیری می کنیم. پس از اتمام فرایند هیروژن گیری، اکسیژن نیز به طور کامل از زغال خارج می شود. در نتیجه زغال تولید شده به شدت علاقه به جذب اکسیژن پیدا می کند بنابراین با زدن یک جرقه و جذب اکسیژن از محیط شدت می گیرد و زغال به صورت خودسوز می سوزد. تا وقتی که اکسیژن به زغال میرسد، زغال روشن می ماند و مداوم می سوزد پس به طور کامل متوجه شدیم که زغال خودسوز چیست.

این زغال در کارخانه تولیدی، به صورت قطعه قطعه برش می خورد تا شما نیازی به خرد کردن آن نداشته باشید. نکته ای که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، جایی است که از آن زغال خودسوز تهیه می کنید. با توجه به اینکه در فرایند تولید زغال خودسوز، هیچ نیازی به استفاده از مواد شیمایی نیست، برخی افراد سودجو سعی می کنند با ترفند های نادرست زغال خود را به فروش برسانند و با افزودن مواد شیمیایی به زغال، به جای انجام مراحل تولید به درستی، زغال خود را به زغال خودسوز تبدیل می کنند که این زغال به علت وجود مواد شیمیایی سبب آسیب به بدن و سلامت افراد و عوض شدن طعم غذا می شود. توصیه ما به شما، تهیه این زغال از افراد و شرکت های مورد اطمینان می باشد در نتیجه حتما برای خرید زغال خودسوز به مراکز معتبر مراجعه نمایید.

شرکت آرکو ماشین، در محصولات تولیدی خود به هیچ وجه از مواد شیمیایی مضر استفاده نمیکند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید.